
Usługi Google
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google mogą zapewnić zwiększenie sprzedaży oferowanego produktu poprzez dotarcie do szerszego grona odbiorców szukających danych treści w internecie. Google posiada w swojej ofercie kilka rozwiązań do monitorowania tego co się dzieje na stronie, poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie dotarcia do szerszej grupy klientów.
Google Analytics jest usługą, która w kompleksowy sposób pokazuje ruch na stronie WWW, ile czasu odwiedzający stronę spędzili na niej, jaki jest współczynnik nowych odwiedzających do powracających, z jakich słów kluczowych były wejścia na stronę, z jakiego urządzenia (komputer, telefon, tablet) były odwiedziny. Można także monitorować aktualny ruch na stronie w czasie rzeczywistym. Usługa oferowana przez Google jest obecnie najlepszym rozwiązaniem do monitorowania tego co się dzieje na stronie WWW.
Usługa Google Moja Firma udostępniona jest dla firm, które chcą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Informacje o firmie będą udostępnione zarówno w wynikach wyszukiwania Google, na mapach Google oraz zostanie utworzony profil społecznościowy dla firmy w usłudze Google Plus. Za pomocą powyższej usługi potencjalny klient otrzyma takie informacje jak wskazówki dojazdu, godziny otwarcia firmy czy może też bezpośrednio jednym kliknięciem zadzwonić i uzyskać potrzebne informacje. Prowadząc profil społecznościowy Google Plus można w bezpośredni sposób komunikować się ze swoimi klientami.
Google Webmaster Tools jest głównie przeznaczone dla twórców stron internetowych i jest usługą monitorującą ogólny stan strony internetowej. Między innymi generuje powiadomienia jeżeli zostaną wykryte jakiekolwiek problemy, które mogą pogorszyć pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Dodatkowo można sprawdzić stan zaindeksowania strony w wyszukiwarce Google, jak widzi stronę umieszczoną w internecie Google oraz średnie pozycje słów kluczowych, z których były wejścia na stronę.
Usługa Google Ad-Words przeznaczona jest dla tych, którzy mają środki finansowe i chcą wypromować swoją stronę w internecie. Google daje możliwość ustawienia kampanii reklamowej, za pomocą której strona będzie wyświetlana w jednych z pierwszych wyników wyszukiwań. Optymalne ustawienie kampanii reklamowej może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów.